Finn vertelde ons wat meer over droogbloemen. Hé, weet je nog dat we eens bloemen kregen van Khalif. We bekijken ze nog eens goed, hebben we ze op de juiste manier gedroogd? Hoe voelt dit nu?
Doutzen en Skylar brachten hun soepmaker mee. We bekijken de soepmaker goed. Bovenaan de soepmaker zien we knopjes, wat staat er op? Wat zou dat willen zeggen? We lezen de symbolen. In de soepmaker zit ook een mixer.
Ze brachten ook gesneden groenten mee, herkennen we de groenten? We benoemen de groenten en proeven enkele groenten.
- pompoen
- wortel
- ajuin
- selder
Er zitten ook kruiden in, we proeven van de koriander.
We doen alles in de kom, Doutzen en Skylar tonen ons hoeveel water je erbij moet doen. We gaan samen naar de keuken om het bakje te vullen met water. Goed kijken hoor!
Nu doen we alles samen in de soepmaker, en nu?
Op het knopje duwen en de soepmaker doet al de rest.
MMMM heerlijke soep!
Aardig zijn voor elkaar is heel belangrijk!
Hoe kunnen we dit doen?
We kunnen op heel veel manieren aardig zijn voor elkaar.
. In de klas staat een aardigheidspot, we proberen de pot vol te krijgen met ‘aardige dingen’.
Telkens we iets aardig doen, stoppen we een bolletje in de pot.